Camins per anar a l'escola

Dg, 17/03/2013
Autoria: 
Laura Bartrons i Goretti Xiberta

Enraonem?

Guia Didàctica

 

  • Com que volem propiciar una conversa fluïda i la participació de tots els alumnes creiem que prèviament a la realització de l'activitat és important tenir en compte:
    • La disposició dels alumnes a l'aula.
       
    • Pactar les normes d'intervenció entre tots i ser estricte en el compliment. Es poden repartir els rols d'organització entre els alumnes si ho considerem viable: un alumne encarregat de donar la paraula, un encarregat de passar d'una fotografia a una altra...

 

  • L’activitat s’inicia veient unes imatges de nens de diferents països anant a les seves escoles. Els alumnes intenten descriure-les, fer prediccions i donar la seva opinió sobre el que hi veuen.
     
  • Seguidament es fa una segona lectura dinamitzada pel mestre. Els planteja preguntes per poder fer una anàlisi més profunda del que veuen.
     
  • Finalment es fa una tercera lectura per donar resposta a totes les seves prediccions llegint els peus de foto, donant pas a la reformulació de les seves opinions.
     
  • En acabar, s’estimula que s’estableixi un diàleg entre ells expressant el que pensen després d’haver mirat bé les fotografies i escoltar les altres opinions.
  • Finalment, es proposa als alumnes que aportin una reflexió final fent un comentari individual per formar un mural de classe.

 

Cicles educatius: 

Afegiu un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
X
Introduïu el vostre nom d'usuari de Kitxalla.
Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
Carregant