LLEGIM EL SO

Ds, 13/04/2013
Autoria: 
Laura Bartrons i Goretti Xiberta

Enraonem?

Guia Didàctica
  • Amb la seqüència d'activitats que els proposem pretenem que elaborin i estructurin un text narratiu.
     
  • També ens interessa aprofitar tota la càrrega emocional dels missatges audiovisuals, per a estimular la creativitat en les seves produccions orals.
     
  • El so ens ajuda a:
    • Elaborar un text curt.
    • Seleccionar pocs personatges.
    • Ordenar cronològicament la història.
    • Estructurar bé la narració: introducció, nus, desenllaç.
    • Suggerir, insinuar, provocar...

 

  • En nivells més avançats es pot escoltar la banda sonora d'una sola vegada, però a nosaltres el fet de dividir-ho en parts ens ha ajudat molt a ordenar i concretar. Els hem dividit així:
    • 00:00 a 02:07 (Introducció)
    • 02:08 a 04:00 (Nus)
    • 04:01 a 04:48 (Desenllaç)
       
  • Hem fet grups heterogenis per a afavorir la cooperació entre els diferents alumnes.
     
  • Intentem intervenir el mínim possible en la dinàmica dels grups per no condicionar-los i al principi evitar també la interacció entre els diferents grups.
    El paper del mestre s'enfoca sobretot en reconduir desajustos organitzatius i en suggerir la utilització dels recursos que tenen al l'abast per millorar el vocabulari, l'estructura...

     
  • Al final els passem la pel·lícula completa per comprovar les similituds i les diferències entre la seva història i l'original. Cal insistir molt en què no és millor la proposta que s'hi assembla més, sinó la que segueix més fidelment el fil argumental que ens marca el so.
 

 

Arees curriculars: 
Cicles educatius: 

Afegiu un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
X
Introduïu el vostre nom d'usuari de Kitxalla.
Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
Carregant