Torna la Bruna!

Dv, 05/07/2013
Autoria: 
Mont-serrat Segarra Agustí

Resolució de problemes

Guia Didàctica

 

 

·      La proposta treballa un tema força significatiu i proper: La compra, introduït mitjançant la celebració d’una festa, i la necessitat de prendre decisions. Incloem dues situacions on cal prendre decisions, aquestes sempre han d’estar raonades. Caldrà emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre-les (C-1).

·      L’alumnat haurà d’ajustar les respostes a les preguntes (C-2).

·      Situacions com la d’aquest problema pot ajudar l’alumnat a generar, en altres problemes, preguntes per ells mateixos i també imaginar-se nous enunciats (C-3).

·      En aquesta situació poden fer conjectures matemàtiques tot reflexionant sobre la seva quotidianitat (C-4).

·      Les situacions obertes poden afavorir que s’argumentin les diverses solucions i s’expliciti el procés seguit per arribar a la resolució (C-5).

·      Poden establir relacions entre les diferents monedes (C-6).

·      El fet de tractar temes de compres, regals (consum), fa que pugui donar cert interès de transversalitat a la proposta i la fa especialment interessant (C-7).

·      La justificació de les decisions preses portarà a fer un treball de comunicació implícit. (C-8).

·      Generalment les raons per les que es prenen les decisions tenen relació amb l’estimació dels resultats i amb les operacions fetes. Es poden emprar taules per ajudar a ordenar les passes a fer (C-9).

·      Finalment, usar la calculadora en aquestes situacions pot resultar especialment convenient per aprendre a utilitzar-la amb criteri i de forma ajustada a la situació (C-10). També per posar-se en situació d’interpretar de forma adequada els resultats obtinguts.

 

Crèdits

Mont-serrat Segarra Agustí,

 

amb la col·laboració

Imma Palahí Pibernat

 

i Montserrat Vert Ros

 

Cicles educatius: 

Afegiu un nou comentari

X
Introduïu el vostre nom d'usuari de Kitxalla.
Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
Carregant