Un conte a mitges...

Dg, 16/03/2014
Autoria: 
Laura Bartrons i Goretti Xiberta

Enraonem?

Guia Didàctica
  • Prèviament a la realització d'aquesta activitat oral, hem explicat i llegit contes, hem treballat l'estructura del text narratiu, hem fet un llistat de fórmules d'inici i acabament ...
     
  • Fem l'activitat col·lectivament amb mig grup en un desdoblament, de manera que farem dos contes, procurant que tots els alumnes hi intervinguin, ja sigui per inventar-se parts del conte, descriure personatges, acotar vocabulari, revisar l'estructura, gravar...
     
  • El paper del mestre consistirà a procurar que tots els nens i nenes participin, a fer el seguiment de l'argument del conte, a fer-los adonar de les possibles incongruències que puguin sorgir, a suggerir millores, a guiar en la gravació i edició del so...
     
  • El fet de dibuixar el conte l'utilitzem com a estratègia perquè els alumnes facin servir la visualització com a estratègia de comprensió oral.
     
  • Prèviament, mostrarem als alumnes la fitxa d'autoavaluació perquè sàpiguen què es valorarà. L'anirem responent en grup després d'elaborar cada part per poder utilitzar-la per revisar el que no sigui correcte.En acabar compartim la fitxa entre les dues escoles.
     
  • Aprofitem per practicar com s'adjunten arxius als correus electrònics.
     
  • Al final escoltarem els dos contes i farem una reflexió col·lectiva, en què farem especial èmfasi en el treball en equip.
     
  • Opcionalment, com que disposarem de les gravacions i els dibuixos podem fer conjuntament un vídeo del conte.

     

     

 

 

Etiquetes: 

Afegiu un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
X
Introduïu el vostre nom d'usuari de Kitxalla.
Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
Carregant