Com volem la nostra classe?

Dj, 23/08/2012
Autoria: 
Laura Bartrons

Enraonem?

Guia Didàctica

 

 

  • Activitat en petit grup

Durant l'activitat en què els alumnes treballen en petit grup la mestra hi interaccionarà poc, perquè es planteja com una activitat d'avaluació inicial en la que aprofitarà per observar i registrar els errors més comuns, en un context de conversa espontània.

Aquest registre pot ser molt útil de cares a fer un primer diagnòstic i  programar posteriorment activitats específiques per treballar de manera sistemàtica els aspectes que presenten més dificultats.

 

  • Posta en comú

Durant les explicacions la mestra pot omplir també la rúbrica d'avaluació per a cada alumne, si ho considera convenient.

La valoració de l'autoavaluació que s'han fet els alumnes ens permetrà veure fins a quin punt són conscients del seu propi aprenentatge.

 

  • Debat final

En l'última activitat que és en gran grup, farà bàsicament de moderador/a per anar modelant els hàbits d'escolta i participació activa a la discussió

 

  • Disposem de la gravació en vídeo per si cal completar l'observació directa a l'aula.

 

  •  La gestió del temps és un altre dels aspectes que s'han de tenir molt en compte.

Cal donar el temps suficient  per parlar tranquil·lament, però també cal que els alumnes sàpiguen el temps de què disposen i aprenguin a adaptar-s'hi progressivament.

 

Afegiu un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
X
Introduïu el vostre nom d'usuari de Kitxalla.
Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
Carregant